REVISTA ESTUDIOS CULTURALES
Volumen 14. Número 27. Enero - Junio 2021
CONTENIDO
  Editorial. Relevancia de los estudios sobre los contextos periurbanos en la sociedad pospandemia
Relevance of studies on periurban contexts in post-pandemic society
Felipe Antonio Bastidas-Terán (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 

Tema Central: El patrimonio o la heredad cultural en el continuo rural-urbano

Poetics of the weaver and the trans-Andean Great Loom
Cynthia Carggiolis Abarza (Universidad de Duisburg. Essen, Alemania)
 
María Lionza: The cult of Yara, The Queen of the Green Eyes
Mirta Camacho-Rivas (Fundación Centro de Investigación Local del Patrimonio Cultural. Maracay, Venezuela)
 
The feastful space: from the rural world to the urban labyrinth
Sonia J. García-García (Universidad Simón Bolívar. Distrito Capital, Venezuela)
 
Los Boleros de Tapipa, cultural heritage of Miranda state: an approach from total quality management, heritage education and theory of soft technologies
Nélida Josefina Réquiz-Sayago (Universidad Simón Bolívar. Distrito Capital, Venezuela)
 
Contribution to the management of the cultural heritage of Vigirima, Carabobo, Venezuela. Case: Piedra Pintada Archaeological Park
Argenis Rafael Agudo-Castillo (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
Teacher’s worldview from the perspective of new rurality: an intersubjective view of educational actors
Luis Argenis Fernández-Ledezma (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Altagracia de Orituco, Venezuela)
 
Producer training proposal in rural areas. A developmental didactic approach
Armando Sánchez Macías irla Chirino (Universidad Autónoma de San Luis Potosí. Salinas de Hidalgo, México), Virginia Azuara Pugliese (Universidad Autónoma de San Luis Potosí. Salinas de Hidalgo, México), Laura Araceli López Martínez (Universidad Autónoma de San Luis Potosí. Salinas de Hidalgo, México), María Victoria López Pérez (Universidad de Granada. Granada, España)
 

Otros Temas de Investigación

 
Culture, algebra and didactics
Rolando A. García-Hernández ( Universidad Pedagógica Experimental. Maracay, Venezuela), Franzyuri F. Hernández-Fajardo, (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela), Zoraida C. Villegas-Montero (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
Implementation of didactic principles in higher education mediated by ICT
María Guadalupe Veytia-Bucheli (Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo. Hidalgo, México)
 
Relevance in research works: significance for postgraduate professors-researchers in education at a Venezuelan university
Oly Margarita Vicuña (Centro Internacional de Estudios Avanzados “Servicios y Proyecciones para América Latina”. Bogotá, Colombia)
 
Teleworking: more than a 21st century work modality
Marylin Barraza-de-Capriles (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
Finding Marx within Marxism: reflections on the labor market and Marx’s thought
Diony José Alvarado-Pinto (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
The witch historian or reason diluted. Manuel Caballero reconsidered
Leonardo Bracamonte (Universidad Central de Venezuela. Distrito Capital, Venezuela)
 
The chilean crisis: a case of irritation of the social system
Carlos A. Millán-Vielma (Universidad Autónoma de Chile. Santiago de Chile, Chile)
 

Documentos

Patriarchy as a space of power. Venezuela in the 60s and 70s of the last century and today
Zulay Valentina Trejo (Universidad Arturo Michelena. Valencia, Venezuela)
 
Indice Acumulado
 
Indice de Autores
 
Descargar Volumen 14, Nro 28. 2021 Completo